Andra advent.

Andra advent, det andra ljuset är tänt, idag föll det över mig som en otacksam dusch, plötsligt är det bara två veckor kvar till jul, julen då alla advents ljus som jag satt i min fina diamant stake ska va tända, julen då julkänslan ska finnas, julen då snön förväntas ligga så poröst på marken, julen då julklapparna ska vara klara och knöligt inslagna redo för att slitas upp, julen, första julen utan mamma.


Jag kom ihåg när jag var liten, när man var hemma, avdent var just som mysigast hemma, med mamma, när man hade någon som tände adventsljustaken åt en, då man inte tvingades hinna med och komma ihåg det själv. När man fick skriva önskelista åt tomten, eller öppna adventskalendern med små roliga, meningslösa paket i, hjälpa till när mamma skulle koka knäck, eller då jag och momma gjorde smäll-karameller.

Julen var ju just som mysigast då.

image1


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
jyees89.blogg.se
RSS 2.0