Menigen med livet?

image8


Ja, vad är meningen med livet egetligen, bara generellt så där?

Vad gör vi här, vad är vårt syfte, vart är vi på väg, varför är vi på väg, hur kommer det sluta, när började det, vad händer efter döden? Om det inte finns en mening, varför finns det då?

Det jag hittills som jag har kommit framtill att gå med på är att, man är det man gör, men man kanske vill göra det annorlunda, och vad man låter bli att göra.
Men hela grejen med kärlek, fortpantning, och existens i sig, vadr spelar det in?
Jag kan tycka att meningen med livet är att prestera så mycket man kan, ta in och lära sig, och suga åt sig allt som livet har att erbjuda, att upptäcka.

Men om jag vill få detta att fungera, så skulle jag inte säga att det går så vidare bra att för mig leva livet fullt ut?
Eftersom att leva livet som man vill krävar tid.
Varifrån får jag all min tid, om jag tillbringar större delen av min tid på jobbet?
Visst, jag trivs på jobbet och jag kan känna att jag gör en insats, det finns mycket att lära, men mycket vill ha mera.

"Tillbringa en stund i ensamhet varje dag"  -Dalai Lama

Kommentarer
Postat av: Moster

Uncasualty låter lite låg så här dagarna före dopparedan....Life is a shitty way to waste your time? Ryck upp dig nu lilla uska! Ta tillvara på godbitarna runt omkring dig och njut!!!! PUSS

2007-12-18 @ 14:06:15
Postat av: Frida

definitely,Life is a shitty way to waste your time!
Jag vill ha mer liv åt folket!

Äh, snart är det jul och då dansar Frida på bordet!

2007-12-19 @ 10:21:55
URL: http://uncasualty.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
jyees89.blogg.se
RSS 2.0