Snickerskakor.

Här har jag ett recept som får blodsockernivån stiga i höjden,och får den lugnaste fisk att göra volter, ja ni fattar vad jag menar.
Nu såhär innan jul så kommer detta recept fram, år efter år.
Gjorde snickers kakor igår för att ta med till julfikat på jobbet idag, undrar bara om jag törs bjuda på dom, dom är ju så fruktansvärt söta och onyttiga, men gudomligt goda!
image9
Detta är vad du behöver:

1 burk jordnötssmör
2 dl sirap
1 dl socker
1 tsk vaniljsocker
1 dl kokos
ca 10 dl special K

200 g choklad

Gör så här:
Blanda samman jordnöttsmöret, sirap och socker i en kastrull under värme, men det får ej koka. Allt socker ska ha smält. Ha sedan i vaniljocker, kokos och tillsist flingorna som du krossat .
Bred ut smeten i en form, eller plåt. Smält chokladen i vattenbad och bred den sedan över. Ställ in i kylen och låt kallna.  Skär i lagom stora rutor!

Serveras gärna kall, nästintill frusen tycker jag är smarrigast.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
jyees89.blogg.se
RSS 2.0