Melodifestivalen 2008.

Äntligen var den här, den som man hela tiden går och längtar efter, konstigt nog hade jag helt missat att första deltävligen var igår, men ändå lyckligtvis kom jag på det i god tid.
Så det vart massa godis och cola framför tv:n, det ända som saknades var mamma, vi som alltid brukat kolla på melodifestivalen tillsammans och haft det mys.

Artisterna:

E-Type & The Poodles: Var inte alls någon höjdare, the poodles ser rent ut sagt bara löjliga ut och E-type kan inte ens sjunga. Men låten var lite fartig, men absolut inte någon schlager för dit hör inte rock över huvud taget. Kläderna var konstigt utvalda, the poodles hade en utstyrschel och E-type såg ut att komma som han var, dom matchade inte alls.

Face 84: Är det barnprogram på tv:n? Helt otroligt vilket bidrag sverige hade att komma med, allting lät riktigt fjantigt. Hela ideén var tråkig.

Velvet: Här vart det en lite mer gnutta närmare schlager för att det var lite fart på låten, men jag kommer inte alls ihåg hur låten gick så den har inte satt sig alls. Kläderna var tråkiga, och dansarna med.

Brandur: Här har vi verkligen en jätte fin och duktig kille, han visste precis hur han skulle göra, men tyvärr räckte det inte så långt, men ojoj, han var mig en duktig kille. Tycker dock inte att ballader bör få vara med i melodifestivalen. Annars gillade jag honom till 100%.

Michael Michailoff: Oj, är det andreas johnsson som är med igen? Lät precis som en kopia av förra årets bidrag, fast värdelöst. Inte alls kul att se igen.

Amy Diamond: Schlager debut, var absolut bäst, henne diggar jag til fullo. Hon hade en låt och en bra röst och gjorde allt jätte bra och jätte roligt att kolla på. Hn är tippad vinnare. Jag säger, Thank you, för ett bra bidrag. Amy behöver man inte ens klä av, för hon kan sjunga iallafall.

Suzzi Tapper: Gillar hennes röst och jag kommer ihåg en låt som hon hade på 90-talet, men jag kan inte riktigt placera den. Annars var bidraget väldigt tråkigt.

Christer Sjögren: Alla visste väl att han skulle gå vidare dirket, han som har hängt med så länge. Kan inte fatta vad som charmar alla som röstat bara. I love Europ, kom igen...

Björn Gustavsson var ju helt enkelt kvällens top notch, garanterat.



Bidragen som går direkt till globen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
jyees89.blogg.se
RSS 2.0