Tvättning och Blood Diamond.

Har idag utfört stora ting, har nämligen tvättat 4 maskiner och sedan städat klädskåpet ( skriver klädskåp eftersom jag inte kan stava till garderob?) så jag fick till ännu en papperskasse med kläder som ska gå till bra ändamål, såsom myrorna, rödakorset eller stadsmissonen.
Mötte upp Håkan i solna C, för att hämta ut lite antibiotika som doktor tycker att jag ska äta, sen var vi och hyrde en film till ikväll, och det vart "blood diamond".


En före detta legosoldat, numera smugglare ( Leonardo DiCaprio) en fiskare från folkgruppen Mende träffas år 1999 i Sierra Leone, mitt under brinnande inbördeskrig. De båda männen tar sig an två nästintill omöjliga uppdrag: För det första att hitta en mycket ovanlig rosa diamant värd ofattbart mycket pengar och för det andra att rädda fiskarens son från ett liv som barnsoldat. Sonen har fastnat hos de brutala rebellstyrkorna som skövlar landet och hemsöker det vackra men sargade landskapet med en våg av tortyr och blodspillan. Med denna angelägna och spännande berättelse om två människors olika öden har man skapat ett mordernt, episkt drama som dröjer sig kvar i minnet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
jyees89.blogg.se
RSS 2.0