Kvarnen - jag vill bara hämta ut en liten del av mig som jag hängde in för 20 lappen.

One more thing, kvarnen.

Första gången jag var hos dig, hade jag inte lov att vara hos dig.
Inte gångerna där på heller, men jag smög mig nära.
Berusade och fulla var vi båda.
Aldrig alkolfritt 15 kr.
Du bjöd på eld och vatten och skön musik, en blandning av människor och kännslor,
det gör du alltid, en salig blandning av erfarenheter av lycka och olycka, är det du som lär ut?
Man tar en sexa, man njuter utav av den, man kan nöja sig med mindre, det är du som serverar mig.
Jag känner lyckorus och olycka, jag blir förvånad över vad du bjuder mig på ikväll, det är inte likt dig, du trotsar inte emot, kunden har alltid rätt.
Ska du stänga snart?
Jag vill inte säga hej då ännu, jag vet att jag måste och att kvällen bör lida mot sitt slut.
Ranglandes ner för dom två sista trappstegen ut, känner jag hur illa du fick mig att må.
Jag bör inte förtära dina vätskor något mera.
Jag vill bara hämta ut en liten del av mig som jag hängde in för 20 lappen.
På återseende!

                                                                                                                                                                            
                                                                                                                                                                            /     baksmällan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
jyees89.blogg.se
RSS 2.0