Så här kan en dag på jobbet se ut.

Sitter på jobbet, hör ni jag sitter på jobbet, det är något som sällan händer, det är så lungt här ikväll så jag vet inte vad jag gör här egentligen, känner mig väldigt rastlös.
Kan ju berätta för er hur en dag på mitt jobb kan se ut.

Måndag morgon operationsdag:

07:00 - Har rapport.
07:30 - Tar venösa prover.
07:40- springa på operation med en patient.
07:45 - Fråga patienterna om frukost, och dela frukost.
            - sköta ADL all daily living, alltså det som patienten inte klarar av själv, kan innebära blöjbyte, tandborstning 
           och påklädning och div saker.
08:20 operation igen, vi springer mest hela dagen med folk till operation.
08:30 - sätter jag mig ner för en god morgon frukost.
08:50 - diverse arbets uppgifter som skall göras, läkaren kanske vill kolla på patienten i behandlings rummet så då får man vara med och assistera. Bädda sängar, lägga om sår. Här efter kan man göra lite av varje beroende på patient fall och behandling.
10:00 - hämta på uppvaket.
11- 12 : arbetssysslor.
12:00 lunch
12:30- åter från lunch, samla in lunch brickor.
13:30 kvälls personalen kommer och det blir rapport.
13:30 - 15:30, pysslar man med lite av varje av vad som behövs pysslas med. Fikar och umågs med personalen.
Hemgång.

Allt beror på allt.

´Trivs som fisken vettu!

Kommentarer
Postat av: M.a.m.m.a.J.e.s.s.i.c.a

Hej! Du är med i min utlottning av av en design :) Har ändrat tiden till 13.00 idag :) Lycka till!

2008-03-28 @ 11:04:18
URL: http://jyees89.blogg.se
Postat av: M.a.m.m.a.J.e.s.s.i.c.a

Hej kan ju säga att du vann i utlottningen av en unik bloggdesign! :) Grattis i alla fall! du kan adda mig på [email protected] om du har msn, efterkl. 16.30 är jag hemma och då använder jag en annan msn! [email protected] så kan vi diskutera designen :)

2008-03-28 @ 13:17:16
URL: http://jyees89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
jyees89.blogg.se
RSS 2.0