Vårtecken och längtan efter dåtid.

Fåglarna säger sitt, och blommorna utstrålar sitt.
Tidiga mornar är sitt.
Jag, som vanligt, längtar alltid efter förra våren och alla andra vårar.
Kommer ihåg förra våren, april, maj, juni, alla var dom lika underbara, precis som våra utgångar och våra mission´s, vårt glatta spelande av Mika, Miss Li, Säkert, Jamie Cullum, Jack Johnsson, men Mika, har satt alldeles för mkt spår i mig blir alldeles gråtmild när jag hör dom idag. Lustigt hur musik kan påverka, lust,´och sinnen och minnen. Det är ju faktiskt alldeles underbart, solsken.
Kommer ihåg våran mösspåtagning inför studenten, det var så himla varmt den dagen, och alla samlades på skolgården och var nog precis lika lyckliga allihopa. Mössorna var på och vidare till tanto.
Alla långa nätter i våren -07, promenader från bro till bro.
Fjärilar och kokonger.
Jag väljer att bara minnas och komma ihåg det trevliga.



    

Har sammlat vårtecken, säg mig nu är det väl vår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
jyees89.blogg.se
RSS 2.0